Lehman Care

At drage omsorg for sig selv er den bedste forebyggelse af stress. Og den bedste kur, hvis stressen rammer.

Selfcare-begrebet har vi valgt for at signalere, at egenomsorg er et valg, du kan tage hver dag. Når du er ladet op, og har fået god søvn og hvile, så kan du give til andre. I den rækkefølge – ikke omvendt.

Selfcare-dynen kan tilpasses til dig og de ønsker du har. Den kan være tungere eller lettere. Den kan varmes op og køles ned. Du kan have den over dig, og du kan ligge på den.

Når du ligger under dynens vægt, omsluttes du og den taktile stimulering af hele kroppen øger velværet, og du finder ro. Når du ligger ovenpå dynen, kan du mærke kirsebærstenene give dig en let punktmassage. Huden er kroppens største sanseorgan, og de utallige receptorer på huden kommer ofte på overarbejde i en travl hverdag. Når du bruger Selfcare-dynen opdager du, at trykket på huden stimulerer sanserne, så du mærker kroppen, og kan slappe bedre af.

’’Ifølge tal fra den nationale sundhedsprofil 2017, siger næsten halvdelen af danskerne, at de jævnligt oplever søvnbesvær. 13,6 % føler sig meget generet, hvor 32,4% føler sig generet jævnligt. Søvnproblemer kan give problemer med helbredet, da søvnen er altafgørende for vores fysiske og mentale sundhed. Selfcare dynen stimulerer kroppens sanseceller, som kan være med til at skabe tryghed og ro for en krop i ubalance, og hjælper os med at falde i søvn og sove bedre. Ligeledes aktiveres oxytocin hormonet (også kaldet kram-hormonet). Så hvis du har stress eller uro i kroppen, og har brug for hjælp til at sove bedre, kan jeg kun anbefale at prøve Selfcare dynen.’’

Mikael RasmussenMikael Rasmussen har 25 års undervisningserfaring, og er i dag bl.a. tilknyttet Stresstænketanken, og holder foredrag indenfor psykisk arbejdsmiljø. Mikael har specialiseret sig i søvnens betydning for sundhed og trivsel, og bliver ofte brugt som søvnekspert i medierne. Desuden er han medforfatter til bogen: Sov godt hele natten, Gyldendal 2010.